عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : شنبه 14 اسفند 1395
بازدید : 192
نویسنده : s.a

برای مشاوره حقوقی خانواده با شماره های زیر تماس بگیرید.

44963487 - 44033677

دیده شده است که در کلام و بعضا در فضای مجازی از اصطلاح طلاق تفاوقی استفاده می شود که کاملا غلط است چه از جنبه لغوی و چه از جنبه قانونی اگر چه منظور گوینده طلاق توافقی است.

اما طلاق تفاهمی بیشتر از قبلی شنیده می شود و سئوال می شود که طلاق تفاهمی چیست؟

که از نظر معنی درست است ولی بهتر است از اصطلاح طلاق توافقی استفاده شود، تا قبل از تصویب قانون حمایت خانواده جدید، اصطلاح مذکور هیچ وقت در قوانین ایران سابقه نداشته است اما رویه قضایی آن را پذیرفته بود ولی با تصویب قانون پیش گفته ترکیب طلاق توافقی وجاهت بیشتری پیدا کرد لذا آن چه رایج است و در قانون حمایت خانواده جدید، رویه دادگاه ها و دادنامه ها نوشته می شود همان طلاق توافقی است که این نوع طلاق در واقع طلاق خلع است اگر چه که می تواند به صورت طلاق رجعی هم باشد اما آن چه رایج است این است که زن مقداری از مهریه و یا هر مال منقول و غیر منقول خود را به هر میزان که مورد توافق زوجین باشد. در مقابل طلاق به شوهر بذل کند که در این حالت نوع طلاق خلع می شود.

حالا اگر زوجین مورد نظر، دفعه اولی باشد که از هم جدا می شوند طلاق می شود خلع نوبت اول.

همانطور که گفته شد طلاق توافقی می تواند از نوع طلاق رجعی باشد اگر چه بسیار نادر است مثل این که زن و شوهر برای طلاق با هم توافق داشته باشند و زن چیزی را برای طلاق نبخشد و مرد حقوق مالی او از جمله مهریه را کاملا پرداخت نماید.

اگر گواهی عدم امکان سازش از نوع طلاق رجعی باشد پس از پایان عده 3 ماهه (سه طهر) طلاق ثبت می شود و در این مدت شوهر حق رجوع دارد مگر این که زن طلاق داده شده در طلاق توافقی باکره یا یائسه باشد که در این صورت طلاق بائن است و امکان رجوع نیست.

پس بهتر است به جای مراحل طلاق تفاهمی و شرایط طلاق تفاهمی، اصطلاح رایج تر مثل مراحل طلاق توافقی و شرایط طلاق توافقی استفاده شود.

 

منبع: مراحل طلاق توافقی - طلاق توافقی مراحل



:: برچسب‌ها: مراحل طلاق توافقی , طلاق توافقی مراحل , شرایط طلاق توافقی , مشاوره حقوقی خانواده , طلاق توافقی , مراحل طلاق تفاهمی , ,
تاریخ : شنبه 7 اسفند 1395
بازدید : 212
نویسنده : s.a

اگر ابهامی یا سوالی باقی مانده بود با وکلای پایه یک گروه پارسای تماس بگیرید.

 44033677 - 44963487

با توجه به این که زن و شوهر در مورد طلاق، موارد مالی و غیر مالی مرتبط با زوجیت با یکدیگر توافق دارند، نیازمند رسیدگی طولانی و با وسواس در دادگاه نمی باشد و دادگاه های خانواده معمولا موضعی سهل گیرانه در این خصوص دارند اما مدت زمان طلاق توافقی با توجه به آنچه که گفته شد بسیار کم است ولی رویه دادگاه های شهر های مختلف ایران یکسان نیست و زمان قطعی را در این مورد نمی توان پیش بینی کرد. در شهر تهران نیز مجتمع های قضایی مختلف و شعبه های متفاوت دادگاه خانواده مشی مخصوص به خود را دارند ولی در حال حاضر در اکثر شعبه های خانواده تهران روند طلاق توافقی از ابتدا یعنی ثبت دادخواست در دفتر خدمات الکترونیک قضایی تا صدور رای (گواهی عدم امکان سازش) کمتر از یک هفته و معمولا 3 الی 4 روز توسط وکیل انجام می پذیرد. اگر زن و شوهر بدون داشتن وکیل بخواهند مراحل طلاق توافقی را انجام دهند از یک هفته الی ده روز طول می کشد.

اما در مقام پاسخ به این سوال که طلاق توافقی چه مدت طول می کشد جزئیاتی نیز موثر است مثلا خوب است که بدانید معمولا از بیست و پنجم هر ماه تا اول ماه بعد، دادخواست طلاق توافقی و یا هر دادخواست دیگری ثبت شود، به دلیل آماری که هر شعبه باید ارائه کند پرونده ارجاع نمی شود. بنابراین مدت زمان طلاق توافقی اگر دادخواست در پنج روز آخر ماه ثبت گردد طولانی تر می شود.

در مورد پرونده های طلاق توافقی که زن و شوهر دارد بعضی از شعب حساسیت بیشتر نشان می دهند و در بیشتر شعبه های خانواده تهران مرسوم است که از دفترخانه ای که وکالت در طلاق اخذ شده است در خصوص صحت و سقم آن و مدت اعتبار استعلام می شود البته این استعلام دستی است به این صورت که اگر دفترخانه مورد نظر همان شهر باشد می توان در یک روز با مراجعه به دفترخانه جواب استعلام دادگاه را اخذ کرد اما اگر دفتر خانه ای که وکالت در طلاق از آن جا گرفته شده است در شهر دیگر باشد بدیهی است که و صدور رای بیشتر طول می کشد مگر این که ضمن عقد نکاح یعنی در سند ازدواج درج شده باشد که در این حالت نیازی به استعلام نیست.

اما متاسفانه بعضی از وکالت های در طلاق به ویژه آن هایی که ضمن عقد و در سند ازدواج از شوهر اخذ شده است دارای نواقصی است و مهم ترین آن ها که مرتبط با این بحث طلاق توافقی چند روز طول میکشد این است زن از شوهر در وکالت در طلاق در اسقاط حق تجدید نظر و فرجام خواهی را ندارد. بعضی از شعب خانواده در این مورد حساسیت ویژه نشان می دهند و اگر در وکالتنامه عبارت مذکور وجود نداشته باشد رای صادر می گردد ولی قطعیت آن موکول به 44 روز بعد خواهد شد یعنی این که امکان ثبت طلاق در این مدت میسر نمی باشد.

به نظر می رسد کسانی که در پی دانستن این هستند که توسط وکیل طلاق توافقی چند روز طول میکشه؟، جواب خود را دریافت کرده باشند.

 

منبع: طلاق توافقی چقدر زمان می برد؟



:: برچسب‌ها: طلاق توافقی چقدر زمان می برد؟ , وکالت در طلاق , طلاق توافقی چند روز طول میکشه؟ , طلاق توافقی چند روز طول میکشد , مراحل طلاق توافقی , طلاق توافقی , ,
تاریخ : شنبه 30 بهمن 1395
بازدید : 227
نویسنده : s.a

 

اگر ابهامی یا سوالی باقی مانده بود با وکلای پایه یک گروه پارسای تماس بگیرید.

 

 44033677 - 44963487

پس از این که زن حق طلاق (وکالت در طلاق) را از همسرش اخذ می کند با مدارک کامل مثل وکالتنامه طلاق ، عقدنامه یا رونوشت ، اصل شناسنامه و کپی کارت ملی خود و ترجیحا کپی شناسنامه و کارت ملی شوهر، به وکیل دادگستری مراجعه می کند – توجه داشته باشید در وکالت در طلاق اخذ وکیل طلاق توافقی برای شوهر اجباری است – با مراجعه زن (زوجه) به شوهر و امضاء وکالتنامه، وکیل دادگستری با توجه به وکالتی که زن از شوهرش دارد وکیل مع الواسطه زوج می شود و به عنوان وکیل زوج (شوهر) می تواند همراه با زوجه دادخواست طلاق توافقی ثبت نماید که بقیه مراحل شبیه طلاق توافقی عادی می باشد که می توانید به لینک طلاق توافقی مراجعه کنید.

متاسفانه بعضی از وکالت نامه های طلاق به تعبیر عامیانه حق طلاقی که زن دارد ناقص است و در عمل مشکلاتی برای پرونده طلاق توافقی ایجاد می کند. یکی از شایع ترین آن ها ننوشتن حق قبول بذل در وکالت نامه های محضری است و دومی ننوشتن اسقاط حق تجدید نظر و فرجام خواهی است.

توصیه می شود قبل از اخذ وکالت در طلاق با وکیل خانواده گروه پارسای تماس بگیرید. مشاوره حقوقی برای طلاق توافقی رایگان است.

با توجه به این که در وکالت در طلاق، دادن وکالت به وکیل طلاق توافقی اجباری است اگر نیاز به وکیل برای طلاق توافقی در تهران داشتید با ما تماس بگیرید و از روند کار و هزینه ها اطلاع حاصل کنید.

اگر وکالت در طلاق زوجه، کامل باشد در حال حاضر در شهر تهران با توجه به رویه دادگاه ها، در کمتر از یک هفته دادنامه طلاق توافقی صادر می شود و پس از آن زوجه در ظرف 3 ماه با در دست داشتن حکم دادگاه (گواهی عدم امکان سازش) و وکالت در طلاق، می تواند به یکی از دفاتر رسمی طلاق برای ثبت آن مراجعه کند.

نکته ای مهم این که اگر زنی در وکالتنامه، وکالت در اسقاط حق تجدید نظر و فرجام خواهی را نداشته باشد بیشتر دادگاه ها قطعیت گواهی عدم امکان سازش را موکول به گذشتن مهلت تجدید نظر و فرجام خواهی یعنی 44 روز بعد می کنند.

وکیل برای طلاق توافقی         09122547699

 

منبع: مراحل طلاق با داشتن حق طلاق



:: برچسب‌ها: مراحل طلاق با داشتن حق طلاق , وکیل خانواده , مشاوره حقوقی برای طلاق توافقی , وکیل برای طلاق توافقی , وکالت در طلاق , ,
تاریخ : شنبه 23 بهمن 1395
بازدید : 213
نویسنده : s.a

اگر ابهامی یا سوالی باقی مانده بود با وکلای پایه یک گروه پارسای تماس بگیرید.

 44033677 - 44963487

نفقه در زمينه ازدواج دايم مطرح مى شود و در عقد موقت نفقه وجود ندارد مگر اینکه زن و مرد توافق کرده باشند.

در صورتی که زنی به صورت عام یا خاص از همسر خود تمکین نکند، عنوان ناشزه بر وی تعلق می گیرد و در نتیجه پرداخت نفقه از عهده شوهر وی ساقط می شود. (تمکین عام و تمکین خاص در قسمت نفقه برای شما توضیح داده شده است.)

اینکه نفقه به زن پرداخت شده است یا خیر باید توسط مرد اثبات شود. لذا به محض درخواست نفقه از طرف زن مرد ملزم به ارائه ادله مبني بر عدم تمكين زن است. اثبات نشوز (عدم تمکین) زن در دادگاه حقوق مشخصي مثل قطع شدن نفقه و اجازه ازدواج مجدد را برای مرد فراهم میکند.

 

منبع: وکیل برای طلاق توافقی

http://parsaylawyers.com



:: برچسب‌ها: وکیل برای طلاق توافقی , نفقه زن , نفقه زن را میتوان پرداخت نکرد؟ , وکیل طلاق توافقی , ناشزه , وکیل خانواده , وکیل برای نفقه زن , مشاوره حقوقی طلاق توافقی , مشاوره حقوقی نفقه زن , ,
تاریخ : شنبه 16 بهمن 1395
بازدید : 200
نویسنده : s.a

  اگر ابهامی یا سوالی باقی مانده بود با وکلای پایه یک گروه پارسای تماس بگیرید.

 44033677 - 44963487

اگر مردی دادخواست طلاق به طرفیت همسر تقدیم دادگاه کند دادگاه رسیدگی کننده بر طبق ماده 29 قانون حمایت خانواده مکلف است در ضمن حکم طلاق نسبت به حقوق مالی زوجه از جمله مهریه نیز تعیین تکلیف کند. در این جا دو فرض متصور است اگر قبل از دادخواست طلاق از جانب زوج و یا در اثنای رسیدگی دادگاه، زوجه دادخواست مهریه داده باشد دادگاه رسیدگی کننده به طلاق به آن پرونده مهریه که ممکن است در همان شعبه باشد و یا شعبه دیگر استناد می کند بدیهی است اگر مرد بخواهد در این حالت تقاضای تقسیط (اعسار از پرداخت دفعی مهریه) کند می بایستی در شعبه ای که رای مهریه صادر شده است دادخواست اعسار از پرداخت تقدیم دادگاه کند.

اما فرض دوم این است که زن دادخواست مهریه نداده است ولی مرد دادخواست طلاق داده است. در این جا پس از صدور حکم طلاق، زوج (مرد) می تواند در همان دادگاهی که به طلاق رسیدگی کرده است دادخواست اعسار از پرداخت مهریه مندرج در عقدنامه و دادنامه طلاق را به طرفیت همسر و از طریق دفاتر خدمات قضایی ثبت کند. دادگاه پس از تعیین وقت و استماع شهادت شهود زوج و همچنین اظهارات زوجه در خصوص تقسیط مهریه تصمیم گیری می کند و رای صادر می کند.

نکته مهم این است که اجرای طلاق از جانب مرد و ثبت آن موکول می شود به تعیین تکلیف دادخواست اعسار مرد، اگر دادگاه اعسار را نپذیرد تا همه مهریه ای که استحقاق زن است پرداخت نشود امکان ثبت طلاق نیست و اگر دادگاه اعسار را بپذیرد با پرداخت پیش پرداخت تعیین شده توسط دادگاه و سایر حقوق مالی زوجه که در دادنامه آمده است دادنامه طلاق از جانب زوج ثبت می گردد.

 

منبع: وکیل طلاق توافقی در تهران

http://parsaylawyers.com



:: برچسب‌ها: وکیل طلاق توافقی در تهران , تقسیط مهریه , طلاق از جانب مرد , در صورت طلاق از طرف مرد آیا مهریه تقسیط می شود؟ , دادخواست اعسار از پرداخت , طلاق از جانب زوج , ,
تاریخ : شنبه 9 بهمن 1395
بازدید : 304
نویسنده : s.a

 اگر ابهامی یا سوالی باقی مانده بود با وکلای پایه یک گروه پارسای تماس بگیرید.

44033677 - 44963487

زبان و واژگان حقوقی در همه دنیا کمی دشوار است و همین مسئله باعث شده است رغبت مراجعه مستقیم به قوانین توسط عامه مردم کم گردد. ادبیات حقوقی ما نیز آمیخته با واژگان عربی و فقهی است اما دانستن انواع طلاق و واژگانی چون رجعی، خلع و بائن همیشه برای عده ای جای سوال بوده است.

در این مختصر بر آن شدیم که به سادگی پاسخگوی این سوال باشیم.

طلاق کلمه ای عربی و از مصدر طلق یطلق به معنای رهایی، آزاد کردن و ... می باشد و در واقع پیمان زناشویی را بر هم زدن است بر طبق قوانین جاری کشور طلاق از احوال شخصیه است یعنی این که پیروان ادیانی که در قانون اساسی به رسمیت شناخته شده اند می توانند بر طبق دین خود طلاق بگیرند و از هم جدا بشوند اما طلاق بر طبق مذهب شیعه از اختیارات مرد است.

ماده 1133 قانون مدنی مقرر داشته که: « مرد می تواند هر وقت که بخواهد زن خود را طلاق دهد.»

اما زن در شرایطی خاص و با اثبات عسر و حرج یا شرایط ضمن عقد می تواند از طریق دادگاه و حتی با عدم رضایت مرد، طلاق بگیرد در واقع در این جا با تحقق شرایط، دادگاه مرد (زوج) را به طلاق اجبار می کند.

بر طبق ماده 1143 قانون مدنی طلاق بر دو قسم است : بائن و رجعی.

بائن در لغت به معنی جدا شونده است در مثنوی آمده است که:

پور سلطان گر بر او خائن شود                                آن سرش از تن بدان بائن شود

طلاق بائن در مقابل طلاق رجعی، به طلاقی گفته می شود که برای مرد که حق طلاق با او بوده است و پس از ثبت طلاق حق رجوع نباشد به عبارت دیگر پس از ثبت طلاق بائن امکان رجوع برای مرد وجود ندارد. (ماده 1144 قانون مدنی)

طلاق بائن در چهار مورد است: 1- هرگاه طلاق در موقعی انجام شود که زن دوشیزه و باکره باشد. 2- طلاق در زمانی باشد که زن یائسه شده باشد. 3- طلاق خلع و مبارات 4- طلاقی که پس از سه بار وصلت متوالی به عمل آید یعنی زن و شوهری سه بار ازدواج کنند یا رجوع کنند و طلاق بگیرند.

بر خلاف طلاق بائن، در طلاق رجعی، شوهر می تواند فقط در ایام عده به زن رجوع کند و طلاق را بر هم زند بدانید که همه طلاق ها رجعی هستند مگر مواردی که برای طلاق بائن آمده است.

انواع طلاق

اما توضیح بیشتر:

هرگاه مردی تقاضای طلاق کند و رای صادر شود و طلاق ثبت گردد اگر زن دوشیزه یا یائسه نباشد و طلاق پس از سه بار ازدواج نباشد طلاق رجعی است در ایام عده می تواند به زن رجوع کند بدین معنی که طلاق را بر هم بزند.

هر گاه مردی (شوهری) تقاضای طلاق کند و رای صادر شود و زن دوشیزه باشد طلاق بائن است.

هر گاه مردی (شوهری) تقاضای طلاق کند و رای صادر شود و زن یائسه باشد طلاق بائن است.

هر گاه زنی تقاضای طلاق کند و چیزی (مالی) را در قبال طلاق ببخشد چه اینکه مرد قبول کند و یا اینکه دادگاه به جای او قبول کند طلاق خلعی است و طلاق خلعی بائن است خلع به معنی بخشیدن است یعنی زن مقداری مال مثلا بخشی از مهریه را به جهت کراهت از مرد و زندگی مشترک در قبال طلاق بذل می کند که در این صورت طلاق خلع می شود و طلاق خلع هم بائن است.

هر گاه طلاق توافقی باشد ماهیتا مبارات (یعنی کراهت طرفینی) است که البته در رای طلاق توافقی دادگاه معمولا طلاق خلع نوشته می باشد. طلاق خلع که همانطور که گفته شد بائن است و مرد حق رجوع ندارد اما نکته ای در طلاق خلعی وجود دارد و آن اینکه زن تا پایان عده می تواند با مراجعه به دفترخانه ای که صیغه طلاق را خوانده است به آنچه بخشیده و در اصطلاح حقوقی "مابذل" رجوع کند و پس از رجوع زن به آنچه بذل کرده مثلا مهریه، نوع طلاق از بائن به رجعی تبدیل می شود و مرد نیز می تواند طلاق را بر هم زند. با مثال توضیح داده می شود.

فرض کنید زن و شوهری دادخواست طلاق توافقی تقدیم دادگاه کرده باشند و زن که دوشیزه یا یائسه نیست تمام مهریه خود را در قبال طلاق بذل کند و مرد نیز قبول بذل کند و در رای طلاق توافقی که گواهی عدم امکان سازش است نیز منعکس شود که طلاق خلعی است پس از ثبت طلاق در دفترخانه زن می تواند در مدت عده به مهریه بذل کرده رجوع کند مرد نیز می تواند در همان مدت طلاق را بر هم زند و در واقع دوباره با هم شرایط زن و شوهر باشند و در زوجیت باقی بمانند.

نکته: زن دوشیزه یا یائسه هم بعد از طلاق حق رجوع به آنچه بذل کرده ندارد.

برای مشاوره حقوقی تلفنی رایگان و مشاوره حضوری با وکیل پایه یک دادگستری مجرب (وکیل خانواده) با ما تماس بگیرید.

 

 

منبع: وکیل برای طلاق توافقی | وکیل طلاق توافقی

 

http://parsaylawyers.com

 

 

 



:: برچسب‌ها: انواع طلاق , عسر و حرج , شرایط ضمن عقد , حق طلاق , طلاق خلع و مبارات , طلاق توافقی , مشاوره حقوقی تلفنی رایگان , وکیل پایه یک دادگستری , ,
تاریخ : شنبه 2 بهمن 1395
بازدید : 244
نویسنده : s.a

 

اگر ابهامی یا سوالی باقی مانده بود با وکلای پایه یک گروه پارسای تماس بگیرید.

 

44033677 - 44963487

 

در خصوص امکان مطالبه اجرت المثل ایام زوجیت در صورت فوت شوهر به طرفیت وراث شوهر (متوفی) بسیار سوال پرسیده می شود و در این راستا در صدد بررسی این سوال بر آمدیم. قبل از هر چیز باید بدانیم که در قوانین موضوعه فعلی کشور تنها دو ماده قانونی در خصوص اجرت المثل ایام زوجیت از جانب زن (زوجه) وجود دارد و بند الف تبصره   ماده 6 ماده واحده قانون اصلاح مقررات مربوط به طلاق، نسخ (حذف) شده است اما دو ماده مذکور یکی تبصره ذیل ماده 336 قانون مدنی الحاقی 9/5/85 مجمع تشخیص مصلحت نظام می باشد و دومی ماده 29 قانون حمایت خانواده مصوب 1391.

در این دو ماده که مستند مطالبه اجرت المثل زوجه است به خصوص تبصره ذیل ماده 336 قانون مدنی، منعی برای مطالبه اجرت المثل بعد از فوت شوهر وجود ندارد و به عبات دیگر امکان مطالبه اجرت المثل ایام زوجیت مقید به زمان حیات شوهر نشده است. از اطلاق ماده مذکور بر می آید که اجرت المثل با جمع شرایط در هر زمان قابل مطالبه می باشد لذا از حیث نظری امکان مطالبه آن وجود دارد اما با توجه به ماده پیش گفته، زن (زوجه) با 3 شرط می تواند مطالبه اجرت المثل کند.

1-      اثبات انجام امور منزل که شرعا بر عهده او نبوده است.

2-      اثبات این که به دستور زوج (مرد) کار ها را انجام داده است.

3-      اثبات این که رایگان آن ها را انجام نداده است. (قصد عدم تبرع)

در مورد شرط اول اگر چه بر طبق اصول حقوقی اصل بر عدم است و مدعی انجام عمل باید در مقام اثبات آن بر آید ولی زندگی زناشویی در جامعه ما ظهور در انجام امور منزل توسط زوجه دارد و به نظر می رسد زن در این مورد بی نیاز از اثبات است.

اما اثبات شرط دوم بر دوش زوجه است اوست که باید ثابت کند به دستور یا درخواست زوج (شوهر) امور منزل را انجام داده است به عبارت دیگر باید ثابت گردد که اگر امر یا درخواست شوهر نبود کارهای منزل توسط زن انجام نمیشد.

شرط سوم محل اختلاف است بعضی از قضات معتقدند اصل عدم تبرع است یعنی این که اصل بر این است که کسی رایگان کاری را انجام نمی دهد و این مرد است که باید ثابت کند همسرش رایگان در منزل کار می کرده است و قصد تبرع نداشته است کما اینکه تبصره ذیل ماده 336 در ذیل مبحث استیفاء آمده است اما مخالفان استدلال می کند که درست است که اصل عدم تبرع است ولی زندگی زناشویی در عرف جامعه ما بر پایه احسان و محبت و تشدید مبانی خانواده است و عمده زنان به رایگان و بدون کوچکترین چشم داشتی به امور منزل می پردازند. به تعبیر حقوقی این اماره به اصل عدم تبرع برتری دارد ...

با توجه به این استدلال ها آراء متفاوتی هم در محاکم در این سال ها صادر شده است ولی تجربه گروه وکلای خانواده پارسای نشان می دهد که امروزه بیشتر محاکم در مطالبه اجرت المثل از جانب زوجه، سهل گیری می کنند و اصل را عدم تبرع می گیرند و بار اثبات این که زن به رایگان در منزل کار می کرده است را به دوش مرد می اندازند از این سهل گیری پس از فوت شوهر کاسته می شود به بیان دیگر اگرچه بر طبق استدلال های ذکر شده و اطلاق تبصره ذیل ماده 336 منعی برای مطالبه اجرت المثل به طرفیت وراث شوهر وجود ندارد اما کار زوجه برای اثبات انجام امور منزل به دستور شوهر با توجه فوت او کمی دشوار به نظر می رسد.

کما این که این سخت گیری در صورت فوت زن دو چندان می شود و یعنی اگر وراث زوجه بخواهند مطالبه اجرت المثل ایام زوجیت به طرفیت شوهر بدهند، عمده محاکم چنین دادخواستی را رد می کنند زیرا به نظر می رسد زندگی مشترک زوجین و عدم مطالبه اجرت المثل از جانب زوجه در زمان حیات به منزله تبرعی بودن خدمات او و یا گذشت از آن می باشد گذشته از این که اثبات به دستور زوج بودن برای وراث زوجه نیز در صورت مخالفت مرد امری دشوار است.

 

منبع : وکیل خانواده در تهران

http://parsaylawyers.com



:: برچسب‌ها: مطالبه اجرت المثل پس از فوت شوهر (همسر) , وکیل خانواده , وکیل طلاق , وکیل حقوقی , وکیل پایه یک دادگستری , مشاوره حقوقی اجرت المثل , وکیل خانواده و مشاوره با آن , ,
تاریخ : شنبه 25 دی 1395
بازدید : 260
نویسنده : s.a

 

اگر ابهامی یا سوالی باقی مانده بود با وکلای پایه یک گروه پارسای تماس بگیرید.

44033677 - 44963487

در خصوص مراحل طلاق توافقی و شرایط آن، مدت زمان و سایر جزئیات به تفصیل در چهار قسمت با عنوان توضیحات کامل وکیل خانواده در مورد طلاق توافقی اطلاعات کامل جهت آگاهی موکلین و خوانندگان محترم ارائه شده است که توصیه می شود آن را مطالعه کنید و در صورت وجود سئوال یا ابهام با ما تماس بگیرید. مشاوره حقوقی تلفنی طلاق توافقی رایگان است.

وکلای خانواده گروه پارسای با سال ها تجربه در زمینه حقوق خانواده و پرونده های ناشی از زوجیت خاصه طلاق، آماده ارائه مشاوره حقوقی طلاق توافقی و اقسام دیگر طلاق می باشند ضمن این که مجددا به اقتضای تجربه و شرافت شغلی تاکید می کنیم که طلاق اولین راه حل برای اختلافات خانوادگی نیست و به کرات با پرونده هایی در خصوص طلاق توافقی و غیره مواجه بوده ایم که طرفین و به خصوص خانم ها بعد از طلاق از عجله ای که کردند پشیمان شده اند ولی به هر حال اگر به هر دلیل تصمیم به جدایی از طریق طلاق توافقی گرفتید حتما انجام مراحل آن توسط وکیل خانواده دارای مزایای فراوانی است که بهتر است برای اطلاعات بیشتر لینک زیر را مطالعه کنید.

مزایای داشتن وکیل در طلاق توافقی

این روزها در جامعه، نشریات و حتی دادگاه ها، کیفیت انجام پرونده های طلاق توافقی محل بحث است و اختلاف نظر در این زمینه وجود دارد بعضی معتقدند که باید روند آن را طولانی کرد که شاید از درصد طلاق در کشور کاسته شود. ما وکلا نیز تابع دستگاه قضایی کشور برای رسیدگی به طلاق توافقی می باشیم در حال حاضر طلاق توافقی در شهر تهران کمتر از یک هفته انجام می شود ( این نوشته با تغییر در مراحل رسیدگی در دادگاه ها به روز رسانی می شود و عدم تغییر آن به منزله شرایط فعلی دادگاه ها می باشد.)

مدارک مورد نیاز طلاق توافقی : عقدنامه یا رونوشت، شناسنامه زوجین و کپی کارت ملی آنهاست به طور خلاصه طلاق توافقی به طلاقی اطلاق می شود که زن و شوهر بر سر جدایی و مسائل مالی و غیر مالی از ازدواج مثل مهریه، حضانت، نفقه توافق دارند.

باید به این نکته توجه داشت که برای ثبت هر نوع طلاق، اول می بایستی دادگاه در این خصوص رای صادر کند تا دفاتر طلاق آن را ثبت کنند و این گونه نیست که اگر زن و شوهری توافق بر جدایی داشته باشند می توانند بدون رای دادگاه به دفترخانه طلاق مراجعه کنند.

پس از توافق زوجین، هر دو یا وکلای آن ها به یکی از دفاتر الکترونیک قضایی مراجعه می کنند و دادخواست طلاق را ثبت می کنند و پس از ثبت و ارسال پیامک از سوی دادگاه، به شعبه تعیین شده برای طی مراحل و انجام مشاوره اجباری دادگاه مراجعه می شود.

پس از صدور رای طلاق توافقی که گواهی عدم امکان سازش نامیده می شود زوجین 3 ماه فرصت دارند که برای ثبت طلاق به دفتر خانه مراجعه کنند تا قبل از صدور رای دادگاه هر کدام از زوجین پشیمان گردد رای مذکور صادر نمی شود اما پس از صدور رای طلاق توافقی اگر زوج (شوهر) پشیمان گردد امکان ثبت طلاق توافقی بدون حضور او یا وکیل وی در دفترخانه طلاق وجود ندارد مگر این که زن وکالت در طلاق از جانب شوهر داشته باشد. اما در صورت پشیمانی زن پس از صدور حکم طلاق توافقی، قانون حمایت خانواده این اجازه را به مرد و دفترخانه داده است که بدون حضور زن طلاق توافقی ثبت گردد.

برای دانستن بیشتر مراحل طلاق توافقی اینجا را کلیک کنید.

برای دانستن مراحل طلاق از طریق وکالت در طلاق اینجا را کلیک کنید.

برای اطلاع از جزئیات بیشتر در مورد طلاق توافقی و مشاوره حقوقی تلفنی و حضوری و اطلاع از هزینه ها با ما تماس بگیرید.

 

توضیحات کامل وکیل خانواده در خصوص "طلاق توافقی"(قسمت اول)

طلاق توافقی چقدر طول می کشد؟ (وکیل خوب برای طلاق توافقی)

طلاق به دلیل خیانت همسر (بهترین وکیل طلاق در تهران)

وکیل طلاق – چگونگی طلاق زن از طریق اثبات اعتیاد شوهر

اگر زنی وکالت در طلاق داشته باشد و آن را اعمال نماید ولی در دوران عده رجوع کند وکالت از همسر به قوت خود باقی است؟

طلاق توافقی در دوران عقد، باکره نبودن و ترس از پزشکی قانونی

امکان یا عدم امکان اسقاط حق تجدید نظر خواهی توسط وکیل مع الواسطه در طلاق توافقی

اگر زوجین هر دو یا یکی از آن ها خارج از کشور باشند، طلاق توافقی به چه صورت انجام می شود؟

 

منبع : وکیل خانواده|وکیل طلاق|وکیل حقوقی

http://parsaylawyers.com

 



:: برچسب‌ها: وکیل خانواده , وکیل طلاق , وکیل حقوقی , وکیل طلاق توافقی , طلاق توافقی , مشاوره حقوقی طلاق توافقی , وکیل پایه یک دادگستری ,
تاریخ : شنبه 18 دی 1395
بازدید : 309
نویسنده : s.a
اگر ابهامی یا سوالی باقی مانده بود با وکلای پایه یک گروه پارسای تماس بگیرید.

 

44033677 - 44963487

 

توصیه می شود برای داشتن اطلاعات بیشتر در خصوص طلاق توافقی به توضیحات کامل طلاق توافقی که در چهار قسمت توسط وکیل خانواده گروه وکلای پارسای نوشته شده است مراجعه کنید.

اما اگر در مورد طلاق توافقی فقط مدت زمان آن مد نظرتان می باشد باید گفت که در شهرهای مختلف ایران رویه محاکم خانواده متفاوت است و متاسفانه رویه یکسانی وجود ندارد. جالب این که حتی در شهر تهران هر شعبه دادگاه خانواده برای خود مشی مخصوصی دارد. بعضی قضات وقت رسیدگی تعیین می کنند و طرفین یا وکلای آن ها را ضمن تعیین وقت برای رسیدگی دعوت می کنند و بعضی از دادگاه ها نیز در وقت فوق العاده و در مدت زمان کمتری به پرونده رسیدگی و رای (گواهی عدم امکان سازش) صادر می کنند. در واقع می توان گفت هر شعبه ای که دادخواست طلاق توافقی به آن ارجاع می شود با توجه به سلیقه قاضی مدت زمان مربوط به خود دارد. عده ای از قضات معتقدند اگر مراحل طلاق توافقی کمی طولانی شود ممکن است بعضی از زوجین از تصمیم خود برای جدایی که بعضا در عصبانیت اتخاذ کرده اند، منصرف شوند.

وکلای خانواده (وکلای پایه یک دادگستری) گروه پارسای در عمل شاهد زن و شوهرانی بوده اند که چند روز بعد از تصمیم بر جدایی از طریق طلاق توافقی، پشیمان شده اند و احساسات و عصبانیت اولیه فروکش کرده است.

به هر حال در عمل اکثر زوجینی که تصمیم به طلاق توافقی می گیرند بسیار عجله دارند و معمولا با مراجعه به وکیل خواستار این هستند که در کمترین زمان ممکن کار تمام شود. اما با توجه به این که در هر دوره شرایط اخذ طلاق توافقی کمی تغییر می کند و می بایستی در هر دوره مطلب به روز تری نگارش کرد به اطلاع موکلین محترم می رساند که هم اکنون در اکثر دادگاه های خانواده تهران از صفر تا صد یعنی شروع دادخواست تا اخذ رای حدود 3 الی 5 روز و حداکثر یک هفته به طول می انجامد و در صورت داشتن وکیل نیازی به حضور زوجین در تمام مراحل نیست. البته اگر در این خصوص تغییر زمان اخذ گواهی عدم امکان سازش به وجود آید به اطلاعتان رسانده می شود. حال که این مطلب را مطالعه کردید کمی در مورد مشاوره اجباری در طلاق توافقی هم صحبت کنیم. ما معتقدیم اگر تمایل به مشاوره دارید بهتر است با پرداخت کمی هزینه از مشاوره های خصوصی خانواده در هر شهری که هستید استفاده کنید.

متاسفانه مشاوره های دادگستری که برای طلاق توافقی اجباری شده است لا اقل در شهر تهران تشریفاتی و در عمل بی فایده است.

داشتن وکیل خوب حق شماست.

 

منبع : وکیل خانواده|وکیل طلاق|وکیل حقوقی

http://parsaylawyers.com

 



:: برچسب‌ها: طلاق توافقی چقدر طول می کشد؟ , طلاق توافقی , وکیل خانواده , وکیل خوب برای طلاق توافقی , وکیل پایه یک دادگستری , بهترین وکیل تهران , وکیل طلاق , مراحل طلاق توافقی , مشاوره حقوقی برای طلاق , مشاوره حقوقی خانواده طلاق , ,
تاریخ : شنبه 11 دی 1395
بازدید : 267
نویسنده : s.a
  • در صورت اختیار وکیل نیازی به حضور طرفی که وکیل دارد در تمام مراحل دادگاه نیست.برای کسانی که تا کنون با دادگاه اصطلاحا سر و کار نداشته اند، گذشته از نا آگاهی نسبت به طلاق توافقی، استرس و اضطراب مواجه با قاضی و حضور در دادگاه وجود دارد. بدیهی است طرفی که وکیل اختیار کند دچار اینگونه اضطراب ها نخواهد شد.عده ای از مردم با توجه به شخصیت، شغل و سایر مسایل معتقدند که اگر در مجتمع قضایی خصوصا دادگاه خانواده حضور پیدا کنند چه بسا که با شخص آشنا و یا از اقوام رو به رو شوند و این به زعم آن ها برای آبرویان خوب نیست، گذشته از درست و غلط بودن این اعتقاد که جنبه شخصی دارد، بودن وکیل به جای موکل این مشکل را حل می کند.
    بی شک یکی از آسانترین و سریعترین پرونده ها طلاق توافقی است، اما اهل فن می دانند در جای که توافق های زوجین زیاد، مدت دار و یا پیچیده است، نیاز به کسی است که از اطلاعات حقوقی کافی برخوردار باشد و به ظرایف و دقایق طلاق توافقی آگاه باشد. لذا توصیه بر این است که حتی الامکان در تمام مراحل از وکیل استفاده کنید. بر نظر وکلای پارسای اگر شخصی تمایل به حضور در دادگاه را دارد بهتر است وکیل خبره در کنار وی باشد.
  • انجام مراحل طلاق توافقی توسط وکیل به دلیل آشنا بودن به شعب دادگاه و رویه آن ها سریعتر خواهد بود.
  • به تجربه ثابت شده است و به کرات هم دیده ایم که چون در هنگام طلاق بین زن و شوهر و اطرافیان آن ها تنش وجود دارد، بگو مگو و احیانا درگیری بین زوجین و اطرافیان، در دفتر خدمات قضایی، جلسه مشاوره و دادگاه ایجاد می شود. توصیه وکلای پارسای بر این است که اولا زوجین برای خاتمه دادن به زندگی مشترک و طلاق توافقی عجله نکنند. شاهد پرونده های زیادی بوده ایم که زوجین با عجله و با تصمیم آنی به دادگاه برای طلاق توافقی مراجعه کرده اند ولی بعد از فروکش کردن عصبانیت، پشیمان شده اند. طلاق توافقی اولین راه حل نیست بلکه آخرین آنهاست. ثانیا به هر دلیل اگر تصمیم قطعی برای طلاق توافقی گرفتید برای حفظ حرمت طرفین و جلوگیری از تنش و درگیری به وسیله وکیل خانواده طلاق توافقی را انجام دهید.
  • در هنگام طلاق بین بعضی از زوجین بی اعتمادی شدید وجود دارد و زوجین بیم آن را دارند که طرف مقابل ممکن است اصطلاحا سر او کلاه بگذارد. برای جلوگیری از این موضوع، داشتن وکیل بهترین راه حل است.


:: برچسب‌ها: مزایای داشتن وکیل در طلاق توافقی , طلاق توافقی , وکیل خانواده , وکیل پایه یک دادگستری , وکیل دعاوی خانوادگی , وکیل طلاق , بهترین وکیل , وکیل خوب خانواده در تهران , مشاوره حقوقی طلاق توافقی , مشاوره حقوقی آنلاین , مشاوره حقوقی طلاق توافقی , وکیل برای طلاق توافقی ,
جمعی از وکلای پایه یک دادگستری خانم و آقا با بیش از 10 سال سابقه وکالت حرفه ای با تخصص های گوناگون گرد هم آمده اند و آماده ی ارایه خدمات تخصصی اعم از مشاوره حقوقی و قبول وکالت در کلیه امور حقوقی، کیفری، خانوادگی و قراردادها می باشند. ساعت کار دفتر شنبه تا چهارشنبه 10 صبح الی 7 عصر می باشد. مشاوره تلفنی - برای هر نفر یک سوال - رایگان است اما برای وکالت یا مشاوره حضوری با تلفن های دفتر تماس حاصل کنید تا با توجه به فوریت های حقوقی، نزدیکترین وقت مشاوره برای شما تعیین گردد. 44963487 -44033677

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان بهترین وکیل دعاوی خانواده در تهران و آدرس parsayvokala.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com